همه چیز درباره تعویض باتری آیفون
اگر شما هم کاربران قدیمی موبایل های اپل هستید و حداقل دو سال از خرید گوشی فعلی شما می گذرد، احتمالا باتری موبایل شما مثل گذشته شما را همراهی نمی کند. قبل از اینکه تصمیم به تعویض گوشی یا باتری برای موبایل بگیرید با ما همراه باشید.
کمپانی اپل بعد از ورود به بازار ایران خیلی زود بخش مهمی از بازار موبایل ایران را تصاحب کرد، درست درهمین زمان بود که گوشی های ایفون در ایران مثل سایر نقاط دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد. تمام کسانی که از گوشی ایفون استفاده می کنند تمایلی به تعویض گوشی خود با سایر برند ها را ندارند ، از طرفی با توجه به گرانی دلار که در این یکی دو سال اخیر اتفاق افتاد قیمت محصولات جدید اپل بسیار بالا رفت ، حالا تعویض گوشی های قدیمی آیفون برای دوستداران محصولات اپل خیلی سخت شده است.
یکی از معظلاتی که باعث می شود دارندگان گوشی های قدیمی ایفون تصمیم به تعویض گوشی خود بگیرند. کم شدن عمر باتری گوشی آنهاست .کاهش عمر باتری موبایل یک مسئله طبیعی است ، تمامی باتری های شارژ شونده به مرور زمان از عمرشان کاسته می شود البته نوع استفاده شما از گوشی و رعایت شرایط شارژ کردن اصولی باتری موبایل می تواند این زمان را طولانی تر کند .
خیلی از کاربران گوشی های آیفون به علت اینکه باتری گوشی آنها از نوع داخلی است تمایلی به تعویض باتری ندارند شاید به این خاطر هست که فکر می کنند با تعویض باتری ، گوشی آنها کارایی گذشته را نداشته باشد ولی به شما بگوییم اصلا این طور نیست . شما به راحتی می توانید با خرید باتری ایفون اصلی و تعویض آن دوباره از گوشی خود استفاده کنید.
امروز می خواهیم با هم بررسی کنیم که چطور با خرید باتری ایفون جدید و تعویض باتری آن به راحتی می توانید مشکلاتی که باتری قدیمی برای شما پیش آورده برطرف کنید . ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی قیمت باتری ایفون و چگونگی تعویض باتری ایفون و خرید باتری اصلی ایفون را برای شما توضیح می دهیم تا آن دسته از دوستداران محصولات قدیمی تر اپل که در حال حاضر توانایی خرید گوشی ایفون جدید ندارند بتوانند با تعویض باتری ایفون و یا در مواردی با خرید شارژر و کابل جدید در صورت خرابی آن و شاید خرید یک قاب جدید برای مدتی از گوشی قدیمی خود لذت ببرند پس با ما همراه باشید
اول اینکه باید بدانیم چه مواردی باعث خرابی یا کوتاه شدن عمر باتریها میشود؟
اگر با خود صادق باشید، خرابی امروز باتری ایفون شما به دلیل رعایت نکردن موارد زیر یا دست کم، بی اهمیت شدن اکثر آنها طی مرور زمان است. اما در هر صورت باتری بخش مصرفی هر گوشی به حساب می آید دیر یا زود عمرش کم خواهد شد و خرابی باتری موبایل اجتناب ناپذیر خواهد بود.البته رعایت موارد زیر قطعا باعث طولانی تر شدن عمر باتری شما خواهد شد
اگه بخواهیم به طور خلاصه موارد خرابی باتری را بررسی کنیم:
شارژ کردنهای طولانی
استفاده از شارژرهای تقلبی (تشخیص شارژر اصلی آیفون)
قراردادن گوشی تو فضای خیلی گرم یا مرطوب
استفاده ازشارژر فندکیهای نامرغوب و تقلبی
رعایت این موارد ساده میتواند عمر باتری گوشی شما را افزایش دهد تا شما برای مدت زمان بیشتری از باتری موبایل ایفون خود استفاده کنید.
خوب حالا که شارژ گوشی شما سریعا به صفر نزدیک می شود و گهگاه گوشی شما در طول روز خود به خود خاموش می شود و یا این که با یک مکالمه مقدار زیادی از شارژ باتری شما کم می شود تمامی اینها مواردی هستند که شما را به فکر خرید یک باتری جدید برای گوشی آیفون خود واداشته است.
نکته : باید بدانیم که عملکرد باتری ضعیف منجر به عملکرد ضعیف گوشی آیفون شما نیز میشود. بنابراین ضروری است که کاربر به تعویض باتری اقدام نماید تا سایر کارکردهای گوشی نیز به خوبی انجام شوند.
توصیه : حتما برای گوشی ایفون خود باتری اصلی تهیه کنید ممکن هست باتری اورجینال آیفون کمی گران تر از نمونه های فیک یا تقلبی باشد ولی باید این را در نظر بگیرید که استفاده از باتری های اورجینال علاوه بر عمر طولانی تر سلامت گوشی شما را نیز حفظ خواهد کرد
شما قبل از خرید باتری آیفون ممکن هست با قیمت های متفاوت زیادی مواجه شوید . دو مسئله به شما کمک خواهد کرد : یکی اینکه حتما باتری اصلی تهیه کنید حتی اگه مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری بشوید چون باتری های اصلی علاوه بر کارایی مناسب تر و حفظ سلامت گوشی شما عمر بالاتری هم دارند و دوم اینکه باتری با گارانتی بخرید که بتوانید کارایی باتری را روی موبایل خود کاملا بررسی کنید.
قیمت باتری آیفون بسته به مدل گوشی شما متفاوت می باشد به طور مثال برای خرید باتری ایفون 6 چیزی در حدود130 هزار تومان و برای خرید باتری ایفون 7 یا 7 پلاس چیزی در حدود 160 هزار تومان پرداخت کنید و برای مدل های جدید تر قطعا مبلغ بیشتری ، هزینه تعویض باتری ایفون بسته به مدل آن چیزی در حدود 40 تا 100 هزار تومان هست این اختلاف مربوط به گوشی های ایفون ضد آب می شود چون تعویض باتری این مدل ها به جهت حفظ قابلیت ضد آب بودن گوشی کمی متفاوت است ، زمان لازم برای تعویض باتری ایفون حداکثر به یک ساعت نمی رسد.
امروزه با وجود فروشگاه اینترنتی تخصصی ، خرید باتری و شارژر اصلی سخت نیست ما فروشگاه های زیادی داریم که شما به راحتی می توانید از سراسر ایران محصول مورد نظر خود را با گارانتی سفارش بدید و در سریع ترین زمان تحویل بگیرید .
فروشگاه اینترنتی جی اس ام باتری
شرکتی که داوطلبانه همهی پول شما را بازمیگرداند!
گارانتی امروز یکی از پارامترهای اصلی ما برای خرید یک محصول است. بهخصوص اگر قرار باشد پول نسبتاً زیادی هم برای آن بپردازیم.
در بسیاری از کالاها مثل لوازم خانگی، گارانتی شاید مهمترین مزیت رقابتی بعضی از برندها نسبت به بقیه باشد. در کالاهای الکترونیکی مثل موبایل، گارانتی یکی از پارامترهای اصلی قیمت محصول است. در صنایع اتومبیلسازی، شرکتهای معتبر دنیا شرایطی را فراهم میکنند که اگر از اتومبیلتان راضی نبودید، بتوانید حتی بعد از چند روز استفاده، آن را با مدل دیگری تعویض کنید. (البته مستحضرید که در ایران غیرممکن است شرکتهای اتومبیلسازی به چنین خدماتی تن دهند.)
وقتی پای محصول در میان باشد، آن هم محصول گرانقیمت، گارانتی همیشه یک پای تصمیمگیری خریدار است و تضمینی است تا خریدار راحتتر دست توی جیبش کند.
اما در مورد خدمات چطور؟ چرا شرکتهای خدماتی سرویسهای خود را گارانتی نکنند؟
خوشبختانه با رقابتی شدن هرچه بیشتر فضاهای کسب و کار، برخی از شرکتهای خدماتی هم به سمت گارانتی خدمات خود پیش رفتهاند؛
چند وقت پیش وقتی به دنبال شرکتی بودم که تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه ارائه دهد. اولویتم شرکتی بود که تعداد زیادی پروژه اجرا کرده باشد و تجربه زیادی داشته باشد. در کنار قدمت بالا، از تعداد کارشناسان زیادی هم بهره ببرد. چون میدانستم که فناوری اطلاعات علمی نیست که یک نفر به تنهایی بتوانید در تمام گرایشهای آن تخصص داشته باشد. ولی همچنان به این موضوع فکر میکردم که شرکتی که خدمات ارائه میدهد چگونه میتواند به من اطمینان دهد که خدماتش گارانتی دارد. کابوس میدیدم که تمام کامپیوترها از کار افتادهاند و اینترنت هم وصل نمیشود.
تا اینکه در سرچهایم به وبسایت شرکتی به نام پشتیبانی شبکه پیراسیس برخوردم که خدمات خود را به گونهای گارانتی کرده بود. با آنها تماس گرفتم و درخواست جلسه کردم. در این جلسه بود که جواب بسیاری از سوالاتم را گرفتم و نهایتاً حرفهایگری و تعهدشان منجر به عقد قرارداد با آنها شد.
آنها برای تضمین خدمات خود در قراردادهایشان بندی دارند که در صورت عدم رضایت مشتری از خدماتشان، بازگشت تمام و کمال وجه را تضمین میکند. آنها ضمن عقد قرارداد با مشتری توافقنامهای هم تحت عنوان SLA با مشتری امضا میکنند که طی سطح خدماتشان را به وضوح مشخص میکند و در صورت تخطی از آن جریمههای مالی برایشان در نظر گرفته میشود. به جز اینها چکی هم برای حُسن انجام کار در اختیار مشتریانشان میگذارند.
اما این قرارداد SLA چیست که در قراردادهای پشتیبانی شبکه تا این حد مهم است؟
قریب به یقین از همان زمانی که برونسپاری خدمات به وجود آمده، دغدغهی نظارت بر اجرای صحیح آنها هم پا به عرصه گذاشته است. اگر شجرهنامه توافقنامههای SLA امروزی را به دقت بررسی کنیم، احتمالاً به قراردادهای "در دسترس بودن" (Availability Contract) که در اوایل دوران انقلاب صنعتی در صنایع مختلف باب شده بود، برخواهیم خورد. قراردادهایی که طبق آنها شرکتهای ارائه دهنده خدمات مجاب میشدند تا خدمات خود را بدون تاخیر و به درستی انجام دهند.
فرض کنید مدیر کارخانهای بودهاید که در طول جنگ جهانی دوم برای سربازان متفقین پارچه لباس نظامی تولید میکرده. خدمات نگهداری و تعمیرات دستگاههای ریسندگی کارخانهتان را به یک تعمیرکار خارج از کارخانه سپرده بودید. اگر هر بار که از او درخواست میکردید تا به محل کارتان بیاید با تأخیر چند روزه مواجه میشدید و خط تولید کارخانه از تولید باز میایستاد چه اتفاقی میافتاد؟ اصلاً شاید بهتر باشد بررسی کنیم که بیتفاوتی تعمیرکاری که با او قرارداد بسته بودید چه تاثیری در میدان نبرد میگذاشت! حتی شاید بخواهیم بررسی کنیم که تغییراتی که به خاطر نرسیدن به موقع لباس نظامی و در نتیجه عدم اعزام سربازان به میدان جنگ به وجود میآمد سرنوشت جهان را دستخوش چه تغییراتی میکرد!
درست همینجا است که نظارت بر اجرای خدمات برونسپاری شده اهمیت پیدا میکند. اگر انجام تعهدات به موقع و با سطح مورد انتظار، دهها سال پیش تا این حد حائز اهمیت بوده است، در دنیای امروز چه جایگاهی دارد؟ در صنعت فناوری اطلاعات که سرعت در آن حرف اول را میزند چگونه میتوان از سطح کیفی خدمات مطمئن شد؟
توافقنامه سطح خدمات (SLA) یا (Service Level Agreement) درواقع قراردادی است که بین سرویسدهنده خدمات فناوری اطلاعات و سرویسگیرنده این خدمات امضا میشود تا سطح خدمات مورد نظر مشخص شود. سادهترین آنها قراردادی است که شما با شرکت تامینکننده اینترنت خود دارید. این شرکت به شما اعلام کرده است که سرعت مشخصی را تامین خواهد کرد. همینطور مطابق این قرارداد قرار است که شما 7 روز در هفته و ۲۴ ساعت در شبانهروز اینترنت داشته باشید. ممکن است گاهی سرعت پایینتر از حد معمول باشد. پیش میآید که گاهی اینترنت هم قطع شود. اگر چند دقیقه اینترنتتان قطع باشد احتمالاً کار به جایی نخواهد کشید که با شرکت تامینکننده اینترنتتان تماس بگیرید و با صدای بلند از خجالتشان در بیاید.
ولی اگر این قطعی ادامه پیدا کند چه؟ یا اگر سرعت اینترنت همیشه نصف سرعتی باشد که پولش را میپردازید چه؟ بدون شک این بار سکوت نخواهید کرد.
اما آیا مرزی وجود دارد که بتوانید ادعا کنید متضرر شدهاید و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است؟
این مرز را دقیقا SLA تعریف میکند.
شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس با این راهکار به صورت صد درصد کیفیت خدمات خود را تضمین میکند.
امید به اینکه همهی شرکتهای خدماتی تا این حد گارانتی خدمات خود را مورد توجه قرار دهند و گارانتی در کشورمان فقط مشمول محصولات نگردد.
منبع : شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس